Milyonlarca kelime kafamın içinde uçuşurken, oraya buraya yazamadığım, kimseye söyleyemediğim şeylerin varlığı beynime ve yüreğime fazla geliyordu ve yine aldım bu sanal günlüğü elime...

17 Nisan 2012 Salı

18. İstanbul Tiyatro Festivalini kınıyorum!

18. İstanbul Tiyatro Festivali 10 Mayıs - 5 Haziran tarihleri arasında yapılacak. Öyle tutkulu bir tiyatro sevdalısı değilimdir şimdi burada tiyatro ile ilgili atıp tutamayacağım ama dayım bir tiyatrocuydu onu kaybetmeden önce bir çok oyun izlemiştim. O öldükten sonra bir veya iki oyuna gitmişimdir. Film festivalindeyken Tiyatro festivalinin reklamlarını görmüş ve Aradia ile gitmeye karar vermiştik. Araştırma görevi bu sefer onundu ve layığı ile yerine getirdi tabii...

Bizim için tam 4 adet oyun seçmiş Aradia. Yola Çıktığım Gün Sakin Serin Bir Sabahtı, Hamlet, Yanlızlar Klübü, Çehov Makinası... oyunlar çok güzel hepsinin konusunu tek tek okudum gidicez ya kesin eminiz... 


Lale kart sahiplerine öncelik tanıyorlarmış bilet almaları için, tamam anladık hadi öncelik sahibi oldular buyursunlar önceden alsınlar... Sıra bize geldiğinde malesef tek tip bilet var yani öğrencisi, özürlüsü herkes genel kategorisine giriyor. Yola Çıktığım Gün Sakin Serin Bir Sabahtı'ya zaten bilet alamıyoruz... Hamlet izlemek istesek 197 lirayı gözden çıkarmamız lazım biletixin koyduğu (tabir-i caizse geçirdiği) hizmet bedeli hariç, Yanlızlar Klübü için de bilet alamıyoruz nedense sanırım tükenmiş olmalı ya da hala lale kartlıları beklememiz gerekiyor, son olarak Çehov Makinası ise 40 yine biletix hariç. 


Sonrada Tiyatro'ya sahip çıkalım. Çıkalım çıkalım da nasıl çıkacağız hangimiz tek oyuna 40 lira (Hamlet'i saymıyorum o zaten sosyete için oynanıyor sanırım) verebilecek güce sahibiz ki 18. İstanbul Tiyatro Festival'inde "doya doya" oyunları izleyelim... 


Üstelik o öğrencisine, özürlüsüne sahip çıkmıyorken... 


Yazık... vallahi yazık.... 

8 yorum:

  1. Kalemine sağlık elmyra... Çok doğru yazmışsın, bende bizimkilerle bugün bu konuyu konuştuk. Seninle gitmek istediğimizi ancak fiyatların çok fazla olduğunu söyledim. Tabi konu geldi dolaştı fiyatlara yeniden... Ben Lale Kartı da araştırdım öğrencilere sarı kat veriliyormuş zaten ve her sene yenilenen bu kartın bedeli 180 lira civarında ve buna ek olarak sadece %5 indirim ve öncelik kazanıyorsun. Ancak 190 liradan %5 indirim yapsa ne olacak yapmasa ne olacak. Ben de bir tiyatro aşığı değilimdir ama şu anda sergilenen oyunlar gerçekten çok güzel ve gitmeyi çok isterdim ancak ne yazık ki kısmet olmuyor, olamıyor.

    YanıtlaSil
  2. Birde izninle paylaşıyorum yazını...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzin mi? Sana mı? Al her şeyim senin olsun ^_^

      Sil
  3. İnsanı tiyatrodan soğutuyorlar. Oysa tiyatro bilinçlilik için icra edilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gider miyim artık? Kapısından geçer miyim? Sözünü eder miyim? Yazıklar olsun...

      Sil
  4. Katılıyorum.. Sanatsal aktivite diyorlar, yok korsan diyorlar gelin görün ki bu gün bir kitap 20 tl den aşşağı değil sinema bileti kişi başı en az 15 tl tiyatro ona keza.. Bu gün 4 kişilik bir aile bir aktivite yapmaya kalksa e tabi bunun yanında bir de yemek... Bu gün kim bu lükse çok fazla sahip ki? Bir akvaryum açıyorlar heycanlanıyorsun bir gidiyorsun kişi başı 25 tl. Yapacak olduğun sadece görmek.. Mecbur kapısından geri dönüyorsun çünkü 6 kişi gitmiş oluyorsun ve 150 tl para.. Bunları biraz daha ucuz yapsalar da daha fazla insan faydalansa aynı parayı hatta fazlasını sürümden kazanacaklar ama gözleri doymuyor malesef..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...