Milyonlarca kelime kafamın içinde uçuşurken, oraya buraya yazamadığım, kimseye söyleyemediğim şeylerin varlığı beynime ve yüreğime fazla geliyordu ve yine aldım bu sanal günlüğü elime...

19 Mayıs 2012 Cumartesi

Eyvah elmyraucuc Mutfakta! - Kremalı Körili Tavuklu Makarna

Sonunda ben de mutfağa girdim ve kardeşlerimin en sevdiği makarnayı dahada sevdirmek için daha özenli olsun diye onlara yemek yaptım^^

Pek öyle ev kızı değilimdir biliyorsunuz, mutfak, temizlik, ev işleri pek olayım değildir ama sanırım bundan sonra Mutfak işleri gayet net olayım olmaya başlayacak çünkü inanılmaz keyif aldım.

Geçelim Tarifimize;

Evde bir gece önceden annemin fırında pişirdiği tavuk vardı, çocuklar da benden makarna istediler, erkek kardeşim "abla sos yapabilir misin?" diyince elimdeki malzemeleri birleştirip Kremalı Körili Tavuklu Makarna yapmaya karar verdim.

Malzemeler:
1 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı köri
1 hazır krema
1 paket makarna
Tavuk (Eğer siz pişirecekseniz yeni alacaksanız parça göğüs ve ya kalça eti alırsanız olur)
Tuz
Sıvı Yağ
Kekik





Önce makarnanın suyunu koyarak başlıyoruz, makarna suyu fokur fokur olana kadar blogumuzda gezeriz, facebook, twittera falan bakarız zaman hemen geçer, makarna suyu kaynayınca bir çimdik tuz ve bir gıdım sıvı yağ koyuyoruz suyun içine ve hooop diye makarnaları salıyoruz. Şöyle bir karıştırdıktan sonra saatimize bakalım tam 8 dakika tutacağız. 8 dakika sonra tam kıvamını almış olacak makarnamız :)

4. dakika da tavaya yağımızı koyuyoruz ve sarımsağı ufak ufak doğrayıp tavada şöyle bir çeviriyoruz ardından tavukları hemen ekliyoruz.. Miss gibi kokmaya başlıyor şu dakikadan itibaren. Benim tavuklarım önceden piştiği için ben 4. dakikada başladım ve çok az kızartacağım tavukları, siz tavuğu yeni aldıysanız daha önce başlamalı ve suyunu salıp çekmesini beklemelisiniz pişmesi için unutmayın olur mu? Tavuklarımız kıvama gelince kremayı döküyoruz hemen yanına, kremada iyice kendini salıyor ve mis gibi kokular salmaya devam ediyorlar hep beraber :) Hemen köriyide üstüne ekleyip iyice karışım birbirinle haşır neşir oluncaya kadar karıştıralım..

Bu sırada makarnamız hazır, süzüyoruz ben yıkamıyorum makarnayı siz isterseniz yıkayıp, tencerede biraz ısıtın.

Eğer tavamız geniş ise makarna ile sos karışımını orada karıştırabiliriz ama benim tavam geniş değildi ben önce makarnaları geri tencereye attım, altını yaktım ve tavadaki sosu makarnanın içine döktüm, uzunca bir süre karıştırdım hepsini birbirine geçinceye kadar :)











Göz kararı artık olduğunu anlayınca servisini yapabiliriz. Tabağa makarnayı koyduktan sonra kekik serpinki hem güzel görünsün hemde tadını alsın :)

Yemeğin sonucu; Kız kardeşim iki tabak üstüste yedi, erkek kardeşim çok beğendiğini söyledi :) Bence de pek bir lezizdi :)

Bu tarifler mutfak kuşu bayanlar için değil ama benim anlatışımla bence tüm bekar erkekler bile bu yemeği yapabilir hemde leziz :)

Hadi bakim orda burda tabağına 20 lira vermeyin oturun evde ucuz ucuz yiyin hemde bol bol :)

Deep Not: Yemek tarifimi bloga koymak yemeği pişirdikten sonra geldi aklıma önceden gelseydi bol fotoğraflı bir sunum olurdu, bir dahakine artık :)

4 yorum:

  1. blogumuzda gezeriz, facebook, twittera falan bakarız sonra yemeği yakarız^^ desene o arada mutfaa toplayın:p
    harika görünüyo ellerine sağlık,yemek bilogırı olcas biz:D

    YanıtlaSil
  2. Moda işine de el attık mı artık kimse tutamaz bzii:D

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...